Svensk Utryckningsfordonsförening - Forum
Utryckningsfordon => Ambulans och sjuktransport => Ämnet startat av: Johan O skrivet 12:38 - 19/12 2015
-
Är det någon som vet hur man har tänkt när man skaffar ett väsentligt mindre kapabelt fordon än det föregående? Säkerligen är det nya klart billigare. Samariten verkar ju ha fastnat för Renault som leverantör.
-
Lär ju handla om ekonomi. Ser ingen annan anledning att välja ett fordon som saknar fyrkrafs tex.
Nu va föregående bilen kanske för stor men hade fördelar med.
-
Landstinget ställer inga krav på fyrhjulsdrift på något fordon med hänvisning till att det är så sällan det behövs!! :-(
-
Såg idag nya 39-9980 precis som 39-9080 även den uppmärkt ''Akutläkarbil''.
9980 är även det en Renault men en Mégane (Kombimodellen). Antar att den är reserv till Espacen?
-
Såg idag nya 39-9980 precis som 39-9080 även den uppmärkt ''Akutläkarbil''.
9980 är även det en Renault men en Mégane (Kombimodellen). Antar att den är reserv till Espacen?
Ja, det stämmer! Man har kört med 9980 nu i ett par veckor eftersom ordinarie 9080 ännu inte är tagen i bruk.
Annars kommer 9980 fungera som reserbil
-
Ser dock lite klent utrustad ut gällande blåljus, inga Martinhorn heller. Men som så många gånger annars så spelar väl ekonomin in.