Författare Ämne: Skyddsmässan 2014  (läst 9039 gånger)

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
Skyddsmässan 2014
« skrivet: 22:45 - 15/10 2014 »
Den som tänker sig att besöka den pågående Skyddsmässan på sista dagen, torsdag, behöver inte anstränga sig!
Var där i dag och blev besviken. Bronto hade en bil, vilken säkerligen förr eller senare kommer att presenteras i Utryckning.
Likaså Br Hofmann hade en bil med. I övrigt inget! Mässans fokus har under de senare åren förflyttats allt mer från brand och räddning
till skalskydd. Frågan är, med denna utveckling, om jag besöker den 2016?

Utloggad Bengt

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
SV: Skyddsmässan 2014
« Svar #1 skrivet: 09:54 - 16/10 2014 »
Tråkigt utveckling, men ett "skönt" besked då jag har pusslat och försökt skapa en lucka i kalendern för att hinnan tid, men inte lyckats.
Känns som om påbyggarna väljer andra mässor/konferenser t ex "Skadeplats 2014" som nyligen var i Karlstad.

//Bengt
Redaktionen tidningen Utryckning!

Utloggad Fredrik H

  • SUF medlem
  • Jr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 98
    • Visa profil
SV: Skyddsmässan 2014
« Svar #2 skrivet: 17:44 - 16/10 2014 »
Var där med en kollega idag och blev lite besviken på det klena utbudet av brandrelaterad utrustning och fordon.

Senast jag var där för kanske 4-5 år sedan fanns massvis av fordon, bland annat en +80 meter hög Bronto man fick åka upp i.

Jag kan ha blandat ihop olika mässor. Finns/fanns det en mässa som heter "BRAND 2010" också eller var det "SKYDD" jag var på?
// Fredrik

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: Skyddsmässan 2014
« Svar #3 skrivet: 22:39 - 16/10 2014 »
Nej då, 2010 var det en "riktig" mässa för oss rätt-troende, det var säkert Skydd 2010 du besökte.