Utryckningsfordon > Polis, Tull och Kustbevakning

RPS upphandling av fordon

<< < (2/4) > >>

MP:
V90 känns MB S-klass BMW7serie eller Audi8. BMW5serie och AudiA6 känns mer  "vanliga". Var kan man se när polisen väl köper in sina fordon? För min personliga del får gärna V90 bli ryggraden i polisflytten, bara man slipper Passat.

19-16:
Är det inte troligt att Volvo V90 Cross Country blir aktuell som polisbil?

Zebbcop:
När jag snackade med en hundförare för ett tag sedan sa han att det inte blir några V90 för hundarna iaf pga att bakrutan sluttar för mkt. Några nya E-klass blir det inte heller, oklart varför. Tydligen favorit bland flera hundförare i Sthlm.

JS:
Tillverkningen av Volvo XC70 Polis kommer att fortsätta ett tag till, även efter att tillverkningen av dom "civila" varianterna har upphört. Största anledningen till detta är att den norska polisen har köpt ett större antal som hundbilar. Även svenska polisen har ju naturligtvis flera bilar beställda.

Men jag tror som sagt att även efterträdaren kommer att vara aktuell som polisbil..

MP:
Volvo kommer med all säkerhet vara "backbone" hos polisen i framtiden .Personligen gillar jag tyskt och vill gärna se Audi, BMW och MB som radiobilen i lite större skala  Det är dock svårt att hitta info om framtida beställningar till polisen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion