Utryckningsfordon > Ambulans och sjuktransport

Nilsson XC90

(1/2) > >>

Stefan_K:
Hej!

Nilsson ska börja bygga Ambulans/Begravningsbil på XC90n nästa år enligt följande artikel:

http://m.hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.4406556-bilfirman-nilsson-pa-vag-mot-borsen

Lite Off Topic men tyckte det passade in i tråden.

Mvh
Stefan

Stefan_K:
Hej!

Ytterligare text samt bild på nya fordonet, se nedan:

http://m.hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.4442431-varldspremiar-for-ny-ambulans-i-hishult?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm_campaign=redirect

MVH
Stefan

Håkan L:
http://teknikensvarld.se/volvo-xc90-blir-ambulans-209176/?utm_source=apsis-anp-3&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified&subid=541207531

MP:
Den här vill jag se i Stockholm, alla dessa bussar som numera rullar känns för stora. XC90 borde vara mycket smidigare i trafiken och skåpet är väl tillräckligt. Tiden är ur led när Renault är akutbil i stan. Jag vill se BMW, Audi eller Volvo i den rollen, inte Renault.

Mårten Eskilsson:
Det handlar ju inte om några stora skillnader när det gäller yttermått men smidigheten mellan olika fordonstyper kan förstås diskuteras. Generellt har man ju klart bättre sikt i en minibuss medan körkomforten ofta är bättre i en personbil.

En XC70 i ambulansutförande har måtten L 5839 mm, B 1900 mm och H 2252 mm. XC90 blir ju inte mindre i alla fall.
En MB Sprinter med låga taket i ambulansutförande har måtten L 6280 mm, B 1993 mm och H 2500 mm.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion