Utryckningsfordon > Ambulans och sjuktransport

Läkarbilar

<< < (2/3) > >>

jnes:
Nej men det var/är en kort uppstartstid så minsta försening får konsekvenser. Detta ligger på SLL:s krav och korta framförhållning skulle jag påstå!

heimer:

--- Citat från: jnes skrivet 17:46 - 05/06 2018 ---Nej men det var/är en kort uppstartstid så minsta försening får konsekvenser. Detta ligger på SLL:s krav och korta framförhållning skulle jag påstå!

--- Slut citat ---

Jag förstår. Kan tänka mig att det även tar ett bra tag att utbilda all personal osv.
Vet du hur akutläkarbilarna och jourläkarbilarna är stationerade?
 Som jag förstod det så hade förut jourläkarna ”sina” bilar hemma, och kallades ut av 1177 via telefon. Detta arbetsätt torde inte fungera nu när det ska vara läkare +sjukvårdare i bilen (såvida de inte bor tillsammans) 😃

JS:

--- Citat från: heimer skrivet 05:07 - 10/06 2018 ---
--- Citat från: jnes skrivet 17:46 - 05/06 2018 ---Nej men det var/är en kort uppstartstid så minsta försening får konsekvenser. Detta ligger på SLL:s krav och korta framförhållning skulle jag påstå!

--- Slut citat ---

Jag förstår. Kan tänka mig att det även tar ett bra tag att utbilda all personal osv.
Vet du hur akutläkarbilarna och jourläkarbilarna är stationerade?
 Som jag förstod det så hade förut jourläkarna ”sina” bilar hemma, och kallades ut av 1177 via telefon. Detta arbetsätt torde inte fungera nu när det ska vara läkare +sjukvårdare i bilen (såvida de inte bor tillsammans) 😃

--- Slut citat ---

Både akutläkarbilarna och jourläkarbilarna utgår från Huddinge, slakthusområdet (Johanneshov) samt Mörby.

joakim:
Nu har jag hört båda bilarna på utryckning, vilken skillnad. När akutbilen kommer så tror man att det är Brännkyrka som kommer på stort larm. (arbetar och ser/hör E4an) Jourbilen var nog det svagaste jag hört?//

SAFE4U:
Akutläkarbilen 339-9910 är utrustad med "Fedhorn" från Federal Signal, elektronisk sirén, typ "Martin-horn" ljud.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion