Utryckningsfordon > Polis, Tull och Kustbevakning

Målade polisbilar just nu

(1/4) > >>

19-16:
Vilka målade polisbilar är det som levereras just nu?

VW Passat och VW Multivan? Någon mer?

Kattmos:
Volvo V90?

Lasse S:
F n har jag inte märkt några nyleveranser sedan en tid. Det jag sett som levererats är Volkswagen Multivan,
om det är T6 kan jag inte säga säkert, men är ju troligt. Såg just idag någon nyare VW Multivan med nyare
extraljus/fjärrljus typ led diodljus. Men av "vanliga" radiobilar har jag inte sett något nytt på senare tid. Inga Volvo V90 ännu.

Robban:
Jag har samma uppfattning som Lasse. Jag har inte sett några nya polisbilar Typ A i personbilsutförande sedan de sista XC70 levererades förra året. De övriga som har ramavtal är BMW, Mercedes, Opel och VW. Den som ligger närmat till hands är Passat, men jag har inte sett någon ny sådan i Stockholmsområdet i vart fall. Bussar från VW har levererats löpande.

Nu verkar det som Volvo ska börja leverera igen. Se nedan länk. Längre in i klippet ser man även att V90 är nära.

http://teknikensvarld.se/volvo-v90-cross-country-polisbil-unik-provkorning-film-484761/ 

19-16:
Sedan de sista XC70 i oktober/november har jag bara sett en ny målad bil i Sörmland. Det är en Passat till trafikpolisen i Nyköping som ersatte en av de sista 9-5:orna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion