Författare Ämne: Ludvika till Dala mitt  (läst 7178 gånger)

Utloggad Henrik

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
Ludvika till Dala mitt
« skrivet: 08:58 - 14/03 2019 »
Hej
jag läste att Ludvika har anslutit sig till Dala mitt nyligen. Detta väcker ju frågor om vilka ev förändringar av beredkap och fordon man kan se i närtid. Dala mitt har ju lagt ner stora resurser på att uppdatera fordonsparken. Vad jag läste krävs tillskott av mer pengar för att klara verksamheten i Ludvika, utan nedskärningar. Utan att vara kritisk så ligger nivån på fordon och stationer långt efter på de stationer inom Ludvika kommun, jämfört med övriga Dala mitt. Nån som vet mer om framtiden här?

Utloggad Henrik

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
SV: Ludvika till Dala mitt
« Svar #1 skrivet: 09:50 - 26/02 2022 »
Läser att Ludvika fått två nya släckbilar levererade. En fyrhjulsdriven till heltid 4010 samt en Volvo med nya karossen till deltid 4110. Någon som vet vart fd 4010 hamnat?  Det var en Scania från 2006. Deltidstyrkan i Ludvika har bestått  av trå brandmän. Är det så fortfarande eller är den utökad med tanke på att de fått en splitterny släckbil till hands? 

Utloggad Henrik

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
SV: Ludvika till Dala mitt
« Svar #2 skrivet: 18:39 - 25/09 2023 »
Två helt nya Scania P410 bas1 släckbilar från floby har levererats till deltidskårerna i Grängesberg och Nyhammar. Ett välkommet tillskott. Grängesberg hade innan en Scania från 1984 och nyhammar en lätt släckbil, VW transporter. Den fyrhjulsdrivna Scania släckbil från 2006 som gick i Ludvika finns nu i fredriksberg tillsammans med en ny VW golf alltrack som ivpa bil och en bättre begagnad Scania lastväxlare