Författare Ämne: Brandstation brinner  (läst 311 gånger)

Utloggad PEBE

• SUF medlem
  • Newbie
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
« Senast ändrad: 14:10 - 15/10 2020 av PEBE »

Utloggad Lasse S

• SUF medlem
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
SV: Brandstation brinner
« Svar #1 skrivet: 22:45 - 15/10 2020 »
Nyhetsinslag på Aktuellt gav inte svar på min fundering, men hur var det, hann man få ut brandbilarna
eller blev dom också lågornas rov?

Utloggad Lasse S

• SUF medlem
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 22:48 - 15/10 2020 »
Ah, tittade sedan på länken, det gick litet snabbt, men såvitt jag förstår så har de fått ut några fordon kanske inte alla.

Utloggad Jesperrydhog

• SUF medlem
  • Jr. Member
  • Antal inlägg: 51
  • test
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 23:33 - 15/10 2020 »
Man får hoppas att dom har fått ut alla de stora brandbilarna och med mera. Det är ju tråkigt att det det brinner på en brandstation med sina utryckningsfordon.
Test

Utloggad Freddan

• Full Member
  • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 10:37 - 16/10 2020 »
Från DNs hemsida"Flertalet fordon ska dock ha kunnat räddas, bland dessa en veteranbrandbil. Enligt uppgift har dock en av de operativa brandbilarna förstörts"  Det framgår inte av artikeln vilket fordon som förstörts

Utloggad Joroma

• Full Member
  • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 01:12 - 19/10 2020 »
Från DNs hemsida"Flertalet fordon ska dock ha kunnat räddas, bland dessa en veteranbrandbil. Enligt uppgift har dock en av de operativa brandbilarna förstörts"  Det framgår inte av artikeln vilket fordon som förstörts

Vad jag sett i någon artikel/intervju misstänker man att branden startat i en pickup. Det är detta fordon man av förklarliga skäl inte lyckats rädda. Övriga fordon samt viss personlig skyddsutrustning ska ha klarat sig. Övriga räddningstjänster i närområdet bistår med extra materiel som gått förlorad.