Utryckningsfordon > Räddningstjänst och brandkår

Samlingstråd: Räddningstjänsten Sörmlandskusten

(1/16) > >>

JS:
Hej

Nu har Sala Brand leverat Nyköping & Gnestas Magirus maskinstegar byggda på chassi av Iveco Eurocargo :D
http://www.salabrand.se/Våra-senaste-leveranser-253.aspx?PID=611&Action=1&NewsId=344

/ JS

TobiasE:
Såg på Sala brands hemsida att de levererat 2st nya stegbilar till Sörmlandskusten, varav den ena var märkt med 8030, d.v.s. att den kommer vara stationerad i Gnesta då de bara haft sin palfinger korg på terrängbilen, men den andra, ska den till Oxelösund eller? Har varit prat om att de ska få en ny. Någon som vet?

19-16:
Jag tycker personligen att 2 41-8030 hade en väldigt annorlunda design. Inget jag i dagens läge förknippar med ett utryckningsfordon utan snarare på någon form av reklamstripat företagsfordon. Jag tycker ett utryckningsfordon hos räddningstjänsten ska vara rött med gul stripning, helst i battenburgmönster.

Vidare blir det intressant hur en Iveco står sig vad gäller ekonomi och kvalité på längre sikt.

JS:

--- Citat från: TobiasE skrivet 18:15 - 01/06 2012 ---Såg på Sala brands hemsida att de levererat 2st nya stegbilar till Sörmlandskusten, varav den ena var märkt med 8030, d.v.s. att den kommer vara stationerad i Gnesta då de bara haft sin palfinger korg på terrängbilen, men den andra, ska den till Oxelösund eller? Har varit prat om att de ska få en ny. Någon som vet?

--- Slut citat ---
Som jag skrev tidigare så ska den placeras i Nyköping.  ;)
Deras tidigare hävare (HAG 538)
hamnar i Oxelösund.

TobiasE:
Såg inte denna tråd innan, admin som placerat mitt inlägg i denna tråd. Personligen tyckte jag att (som Stefan skrev) att det ser inte ut som ett svenskt utryckningsfordon, påminner mer om ett baltiskt...  Anser att Nyköping verkligen bytt ner sig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion