Författare Ämne: Ny BAS 4 på Öland  (läst 10751 gånger)

Utloggad JS

  • SUF medlem
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
    • Utryckning Skaraborg
Ny BAS 4 på Öland
« skrivet: 20:12 - 15/06 2012 »
Räddningsvärnet i Runsten på Öland har fått en alldeles ny Scania P360 med släck-/tankbils-påbyggnad från Autokaross Rescue System. http://www.autokarossrescue.se/sv/artikel/186/leverans-till-oland.html

Det tillhör ju inte vanligheten att ett värn får en splitter ny bil, man brukar ju placera nyförvärven på en större station, men det är kul att man även satsar på dom minsta stationerna..  :D


Brandmännen i Runsten byggde själva en ny brandstation för några år sedan som dom nu hyr ut till räddningstjänsten.

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: Ny BAS 4 på Öland
« Svar #1 skrivet: 00:26 - 16/06 2012 »
Ja, brandvärnet är att gratulera till en ny bil! De som på Forumet förfasat sig över bristande dekor på stegbilarna i Sörmland, borde likaså reagera på samma sätt i detta fall.

Utloggad 19-16

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
SV: Ny BAS 4 på Öland
« Svar #2 skrivet: 06:42 - 16/06 2012 »
Ja, brandvärnet är att gratulera till en ny bil! De som på Forumet förfasat sig över bristande dekor på stegbilarna i Sörmland, borde likaså reagera på samma sätt i detta fall.

Jag ser detta som en helt traditionell dekor på en brandbil. För mig framgår det klart och tydligt att det är fråga om en brandbil trots att det är en dekor som de flesta räddningstjänster inte längre använder på nya bilar. Vad gäller stegbilarna till Nyköping och Gnesta handlade det mer om att jag uppfattade själva dekoren som någon företags- eller reklamdekor. Vilket det ju också visade sig vara.