Författare Ämne: Porsche "undercover"  (läst 7581 gånger)

Utloggad Pelle Tumlare

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 111
  • Jobbar på Varningsljusteknik Norden AB
    • Visa profil
Porsche "undercover"
« skrivet: 23:23 - 21/11 2012 »
Vi fick in en kund i verkstaden i höstas som hade hållt koll på våra monteringar och nu undrade om vi kunde vara behjälpliga
med att "stajla" till hans Porsche lite som han uttryckte saken.
What customer wants,customer gets tänkte vi och det ritades upp lite planer och beställdes grejor.
Vi har i huvudsak använt röda och vita "Bullseye"-liknande dioder tillsammans med ett styrsystem och monterat alltsammans
så dolt det kan bli.
Utrustning är tänkt att användas på diverse event och shower framöver,här är några bilder och en video:

http://www.youtube.com/watch?v=tBpw0P4-NrU&feature=share&list=UUgMLNw47LWAzD5xNnKKR3Rw




_MG_4968 by PTM Stockholm, on Flickr


Porsche_Rear_01 by PTM Stockholm, on Flickr


Porsche_rear_02 by PTM Stockholm, on Flickr

Utloggad Joroma

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 141
    • Visa profil
SV: Porsche "undercover"
« Svar #1 skrivet: 06:48 - 22/11 2012 »
Egentligen undrar jag varför detta hamnat i ett fordon om blåljusmyndigheter och utryckningsfordon, men en större fråga är om er kund kontrollerat juridiken här. Det första jag tänker på är främst det vita blinkande ljuset men även det röda bllinkande ljuset. Även rött fast sken framåt. I lagens mening är jag 99% säker på att "avsikt" inte väger lika tungt som "möjlighet", dvs även om det är tänkt att användas på mässor/event finns inget som hindrar kunden från att använda detta på vägarna, kanske t.o.m i egenskap av "föregivande av allmän ställning". Ni borde kanske, och främst borde er kund, höra efter om detta är lagligt. Ett råd på vägen...haha :)