Författare Ämne: Efterlysning av specifik ambulans!  (läst 10756 gånger)

frågande

  • Gäst
Efterlysning av specifik ambulans!
« skrivet: 12:12 - 08/04 2013 »
Jag eftersöker mer information om en ambulans som tjänstgjorde i Stockholm under 1994. Det är en Volvo 940 eller 960 med identifikationsnummer B 804 skrivet på taket bak. Jag har inget registreringsnummer.

Jag skulle vilja, om någon har, få lite mer information kring denna ambulans och gärna veta var man kan få mer information. Jag är speciellt intresserad av ett visst datum och var den rörde sig under ett visst antal timmar det datumet somt vilka som arbetade ombord den aktuella dagen. Datumet skrives inte ut offentligt, men om någon som känner igen detta hör av sig så delar jag med mig om det då.

frågande

  • Gäst
SV: Efterlysning av specifik ambulans!
« Svar #1 skrivet: 20:47 - 10/04 2013 »
Kan påpeka, vilket jag egentligen inte får uppge, att informationen rör en bok som jag skriver och det är viktigt för mitt arbete att få kunskap om denna ambulans.

Kan påpeka att jag inte kan svara på några frågor om bokens innehåll eller uppdragsgivaren eftersom jag är bunden av sekretessavtal.

Landstinget har tyvärr slängt allt som är äldre än 10 år, därför går det inte att finna någonting där. Vad jag är intresserad av att veta mest av allt är var ambulansen rörde sig under ett spann av cirka 10 timmar ett visst datum (detta datum är jag förhindrad att uppge publikt på grund av sekretessen ovan), om möjligt vem eller vilka som jobbade i den vid det tillfället (offentlig uppgift om informationen funnits kvar i registret) samt i princip allt annat som finns att berätta om den. Ett registreringsnummer skulle vara en början bara det.
« Senast ändrad: 20:52 - 10/04 2013 av frågande »

Utloggad Bengt

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
SV: Efterlysning av specifik ambulans!
« Svar #2 skrivet: 21:35 - 10/04 2013 »
Hej!

Denna bil började som B 804 och blev sedan A 954 exakt när detta byte gjordes har jag ingen uppgift om.

Men här kommer reg.nr: CFM 414

//Bengt
Redaktionen tidningen Utryckning!

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: Efterlysning av specifik ambulans!
« Svar #3 skrivet: 22:55 - 10/04 2013 »
Ambulanssjukvården i Stockholm avreglerades 1993-07-01, kan det varit i samband med detta som man gjorde om radio nummerserierna?

frågande

  • Gäst
SV: Efterlysning av specifik ambulans!
« Svar #4 skrivet: 23:49 - 10/04 2013 »
Hej!

Denna bil började som B 804 och blev sedan A 954 exakt när detta byte gjordes har jag ingen uppgift om.

Men här kommer reg.nr: CFM 414

//Bengt
Tack för denna information! Då har jag i alla fall lite mer att gå på! Stort tack!
Citat från: Simon
Ambulanssjukvården i Stockholm avreglerades 1993-07-01, kan det varit i samband med detta som man gjorde om radio nummerserierna?
CFM414 hette B 804 sommaren 1994, ändringen till A 954 kan ha gjorts tidigast i oktober 1994.

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: Efterlysning av specifik ambulans!
« Svar #5 skrivet: 08:00 - 11/04 2013 »
Citat från: frågande
CFM414 hette B 804 sommaren 1994, ändringen till A 954 kan ha gjorts tidigast i oktober 1994.

Du hade bara sett numret på taket?
Många gånger så glömms/struntar man i att ändra siffrorna på taket när en polisbil eller ambulans byter radio nr. Finns många som går med ''felmärkt'' tak både nu och givetvis även på 90-talet...