Författare Ämne: Elschema Nummela Skylift NS19-3  (läst 7778 gånger)

kuno

  • Gäst
Elschema Nummela Skylift NS19-3
« skrivet: 20:34 - 31/07 2014 »
Är det någon som har ett elschema till en hävare Nummela NS19-3? Jag har köpt en sån och som det är just nu fungerar den inte utan att man håller in "Bypass" i korgen, det verkar alltså som att den inte får manöverström som den ska. Är det någon som känner igen problemet? Det borde ju vara någon brytare som stoppar den från att öppna manöverströmmen, men jag har grönt ljus på stödben och axellåsning. Finns det något mer som kan bryta manöverströmmen? Om någon har ett elschema skulle jag bli mycket tacksam!

sdl 706

  • Gäst
SV: Elschema Nummela Skylift NS19-3
« Svar #1 skrivet: 21:52 - 31/07 2014 »
Vi har fortfarande vår i drift och jag tror att jag kan hjälpa till med ett elschema, men innan dess
så kan du kolla gränslägena i underarmens infästning i svängkransen samt gränsläget där bak
som visar att korgen är i transportläge.
Med vänlig hälsning sdl 706

kuno

  • Gäst
SV: Elschema Nummela Skylift NS19-3
« Svar #2 skrivet: 08:07 - 01/08 2014 »
Jo, jag har kollat båda dom. Om jag håller in "Bypass" så tänds lampan som visar att svängkransen är rak och redo att sänka bommen i parkeringsläge, så den lampan verkar vara beroende av manöverström. Men om du hade ett elschema vore det guld värt om jag kunde få en kopia!

sdl 706

  • Gäst
SV: Elschema Nummela Skylift NS19-3
« Svar #3 skrivet: 09:20 - 01/08 2014 »
Jag skall ner till stationen under dagen så jag skall se vad för dokumentation som finns,
gränslägena som jag menar till underarmen sitter inuti svängkransen där underarmen börjar,
det som sitter synligt utvändigt i nedankant tänder lampan som du säger.

Med vänlig hälsning sdl 706