Författare Ämne: Nya blivande Samverkanscentralen i Stockholm. Funderingar  (läst 26752 gånger)

Utloggad Luckan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
SV: Nya blivande Samverkanscentralen i Stockholm. Funderingar
« Svar #15 skrivet: 23:44 - 27/02 2013 »
Jag tror också på en "statlig lösning" typ finska modellen. Lite löjligt nu ändå eftersom SOS ägs av staten 50%, landstingen 25%, och förenade kommunförbunden 25%. Att landstinget då lägger över ambulansverksamheten till en "konkurrent" känns fruktansvärt ologiskt!

Precis som du skriver så blir man förbannad när politiker påstår att utarmningarna blivit snabbare. Det kan väl i och för sig stämma, beroende på när man startar den klockan som de hänvisar till. Allt går ju att "bevisa" med statistik, förbannad statistik, och om inte det hjälper, ren jävla lögn. Som man givetvis kallar statistik! Och om inget annat hjälper, så kan man alltid ta skydd bakom den där ogenomträngliga skyddsbarriären; Patientsekretessen!!
Men ingen kan annat än ljuga, om man påstår att utarmningarna blivit bättre!! De politiker som gör det är antingen okunniga eller lögnare!

Undrar vad Jämtlands läns landsting skulle göra om Medhelp skulle knacka på? Där är man ju, vad jag förstår, inom flera organisationer och myndigheter, väldigt nöjda med Trygghetens hus! Kanske storstadspolitikerna skulle släppa prestigen och faktiskt anamma något från "lillebror" i norr! Eller är det helt jävla otänkbart??!!

sdl 706

  • Gäst
SV: Nya blivande Samverkanscentralen i Stockholm. Funderingar
« Svar #16 skrivet: 21:11 - 29/04 2013 »
Nu har utredningen landat hos försvarsdepartementet, det finns en länk till den på MSB hemsida.

Mvh sdl 706

sdl 706

  • Gäst
SV: Nya blivande Samverkanscentralen i Stockholm. Funderingar
« Svar #17 skrivet: 17:39 - 30/04 2013 »
Jag har tittat igenom utredningen och om jag tolkar den rätt så skall all ingående och utgående alarmering ske av den nya
myndigheten. Är det någon mer som har läst den och i så fall vilken uppfattning får ni ?

Mvh sdl 706