Utryckningsfordon > Räddningstjänst och brandkår

Samlingstråd: Räddningstjänsten Jämtland

<< < (2/35) > >>

Lasse S:
Ja, tyvärr är de dåliga på att uppdatera sin hemsida. Följer med spänning vad som händer däruppe då det är intressant att se hur mindre rika kommuner löser sin fordonsförsörjning. Såvitt jag vet så finns det bara en Sprinter samt någon Mazda Pick Up i Kälarne.

LOB:
Östersund har nu fått sin nya 2 14-1010 bilen är byggd av ARS och jag gissar nu bara att Krokom fått den gamla 2 14-1010...
Och då kan ju Krokoms gamla 2 14-2010 gått till Ragunda kommun eller så har Hammarstrand fått Östersunds gamla 2 14-1010.
(Scania P340 LB-2007, reg,nr XUM 233) Och så har Oviken fått en ny Släckbil en Bas 4 (Släck-/tankbil..Reg,nr: EGT 664..Och eftersom Oviken hade en ganska ny Släck-/räddningsbil..(Scania P 310 LB-2006.. Så har nog även den gått ut till någon annan Kommun i förbundet......Men sen vet jag att Brunflos 2 14-1210.. Inte är så bra den startar när den själv vill...........

Mvh/Lars-Olof Backström, N-575

LOB:
Brunflo har ju fler larm än centralorterna i dom andra kommunerna så dom bör ju få någon ny bil snart,,,,,,,,

Lasse S:
Tack Lars-Olof, verkar vara mycket på gång, men det får vi knappast veta genom förbundets hemsida som verkar förbli i ursprungligt skick.

Ja, både Krokom och Hammarstrand bör ha ett stort behov av nyare och Krokoms gamla Scania 93 tillför knappast så mycket i Ragunda.
Däremot torde ju Ovikens Scania 94-310 utgöra en större förnyelse, t ex i Hammarstrand eller Brunflo, var den nu hamnar.

LOB:
Nu är det klart vart fordonen ska gå 2 14-6410 i Oviken blir 2 14-4010 i Hammarstrand och gamla kommer att säljas...
Och gamla 2 14-1010 vad det ska bli av den är inte klart än.. Brunflo ska få  en av Östersunds äldre fordon om det blir 1010 eller 1020 är inte klart än.....Och Brunflos gamla kommer bli reservfordon......

L-O Backström N-575

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion