Utryckningsfordon > Räddningstjänst och brandkår

Samlingstråd: Uppsala brandförsvar

<< < (3/53) > >>

Adde:
Börjar de närma sig leverans av första släckbilen?

Fredrik H:
Man var iväg till Sala för att slutbesiktiga bilen 21/12, och meningen var att man skulle ta hem bilen efter det. Men av någon anledning blev bilen kvar, så jag antar att man hittade på något som inte stämde.

Bilen står fortfarande i Sala, men dom lär vara klara med den vilken dag som helst.

Tanken är att bilen skall stripas vecka 1, och att utbildning påbörjas vecka 2.

Bilen skall tas i drift så fort som möjligt, och man tänker flytta den mellan stadens tre heltidsstationer så alla heltidare får känna på bilen.

Uppsala brandförsvar anordnar "Brand 2012" 22-24 maj, och meningen är att dom resterande tre bilarna skall vara levererade, stripade, utrustade och klara tills dess.

Eftersom man snart börjar rulla med den första bilen så kommer man få en chans att hitta på saker som måste rättas till på dom andra innan leveransen.

/Fredrik

JS:
Så alltså blir det en Scania med påbyggnad från Sala Brand?

Fredrik H:

--- Citat från: JS skrivet 12:22 - 29/12 2011 ---Så alltså blir det en Scania med påbyggnad från Sala Brand?

--- Slut citat ---

Rätt så!

Hytten skall vara en "maxi-hytt" vad det nu innebär. Är det den längre hytten, eller är det den högre?

Sedan vet jag inte mer än så.. Har inte koll på om det blir förhöjt lågtryck som på dagens bilar eller om det blir cafs.

Vilken dag som helst så får vi se :)

JS:
Jag tror att det är den högre hytten, men är inte helt säker

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion