Författare Ämne: 2013-03-14 Ny Hemsida  (läst 22829 gånger)

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 825
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
2013-03-14 Ny Hemsida
« skrivet: 09:37 - 14/03 2013 »
Nya hemsidan är nu i drift  :)


Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 825
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #1 skrivet: 10:55 - 14/03 2013 »
Viktigt att ta del av denna info: http://utryckningsfordon.se/ny-hemsida-las-detta/

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #2 skrivet: 14:09 - 14/03 2013 »
Hittills har en, vi hoppas att det stannar vid en, hört av sig om att man har problem att visa den nya sidan.
Skulle du ha problem ska du börja med att rensa din webbläsares historik. Oftast är det en kaka eller någon annan fil i webbläsarens minne som ställer till det.
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #3 skrivet: 15:20 - 14/03 2013 »
Har upptäckt att om ni har ett bokmärke för sidan måste uppdatera även detta då det med all säkerhet pekar till sidan www.utryckningsfordon.se/index.htm vilken inte längre finns.
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Calle p

  • Gäst
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #4 skrivet: 17:10 - 14/03 2013 »
Jag hittar inte länksidan....Annars så är sidan bra  :)

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #5 skrivet: 07:23 - 15/03 2013 »
Flera än du har uppmärksammat att delen med länkar saknas Calle p.

Finns vissa oklarheter med just den delen varpå vi kommer att lyfta den frågan på årsmötet.
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Bengt

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #6 skrivet: 18:11 - 15/03 2013 »
Bra jobbat, jag gillar det nya utseendet,

/Bengt
Redaktionen tidningen Utryckning!

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #7 skrivet: 22:56 - 15/03 2013 »
Som gammal och konservativ har jag naturligtvis litet svårt med den nya hemsidan. Såg aldrig något fel med den gamla, såvida inte den nya kanske tillkommit för att begränsa tillgängligheten för icke medlemmar. Då kanske jag kan se en poäng med det nya.

MEN, att länksidan tagits bort stör mig kraftigt! Varför kan den inte få vara kvar tills den diskuterats på årsmötet???  Och vilken aspekt är det som skall diskuteras? Kan ju vara intressant att veta för oss som av någon orsak inte kan närvara på årsmötet.


Utloggad Robban

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
    • Stockholms Läns Brandförsvar
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #8 skrivet: 23:34 - 15/03 2013 »
Det ser bra ut och jag hoppas den blir lättare att administrera nu. Bra jobbat!  :)

Men ta INTE bort Sveriges mest omfattande länksida gällande blåljusorganisationer. Jag vet att det är jobbigt att hålla länkarna uppdaterade, men det är det värt.

/Robban

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #9 skrivet: 09:16 - 16/03 2013 »
Anledningen till att denna hittills inte varit med är dels den att som Robban säger att det ligger ganska mycket jobb i att ha en sådan uppdaterad. Men även denna att det är både lättare och snabbare att hitta det man söker på exempelvis Google än att gå via en länksida på Utryckningsfordon.se

Vi valde därför att till en början utelämna denna för att se vilka reaktioner som inkom. En del personer har som sagt påpekat sitt missnöje med det faktum att den numer saknas. Men sen är väl frågan hur vida de andra saknar den eller inte. Man brukar som bekant inte påpeka något man är nöjd med.  :) Tanken var väl att lyfta frågan på årsmötet för att se hur vida det faktiskt finns ett intresse för länksidan och dess vara eller inte vara.

Samtidigt så blir jag lite smått fundersam över att ganska många nu slåss för länksidan. Men när vi hade en så var det aldrig någon som påpekade när länkar slutade att fungera. Men som sagt så är detta inget vi bestämt oss för att inte ha. Utan vi ville till en början se reaktionerna.

Tittar på lösningar där det intill varje länk kommer att finnas en knapp som man kan klicka på när en länk inte längre fungerar. Dock anser jag personligen att årsmötet är så nära inpå att det ändå kan vara en idé att ta upp frågan där. För ska vi ha ett länkarkiv är det även upp till er besökare och medlemmar att försöka vara lite mer aktiva i att uppmärksamma felaktiga länkar.
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Calle p

  • Gäst
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #10 skrivet: 10:52 - 16/03 2013 »
Jag vill absolut ha kvar länksidan ! Och jag förstår om det ligger mycket jobb bakom, men om jag kan hjälpa till på något sätt så gör jag gärna det. Knapp för att rapportera felaktiga länkar är en bra id'e. Att lägga den under medlems sidorna kan vara en annan för att öka antalet betalande medlemmar.

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #11 skrivet: 22:55 - 19/03 2013 »
Med några dagars erfarenhet av den nya hemsidan, och med borttagandet av länksidan, tycker jag att  SUF har reducerat sig, tyvärr. Förut så fanns allt samlat under samma paraply, dvs SUF. Man gick in på SUF så fanns där ALLT! Enkelt och smidigt! Nu, när länksidan är borta, så blir SUF tyvärr en bland andra aktörer. Om något nytt fordon inte presenteras, och aktiviteten på Forumet är låg, som f n, så finns det kanske mer att läsa på t ex Utyckning Örebro. Detta nådde man förut enkelt genom SUF, liksom andra sidor, och risken nu är att SUF bleknar bort litet, tyvärr. Frågan är om det är rätt väg att gå i tider då vi undrar över hur vi skall öka vårt medlemstal? Skall vi behålla en ledande position på området, vilket väl är önskvärt, anser jag absolut att länksidan snarast återinförs!

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 825
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #12 skrivet: 23:20 - 19/03 2013 »
Det är intressanta synpunkter du har Lasse. Länksidan har vi ju redan flaggat för att den kommer att dyka upp igen. Vi trodde som Daniel skrev tidigare att det inte fanns något intresse för den, men vi hade nog fel gällande det...

Bortsett från länksidan vad är det annars som saknas eller kan förbättras?

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #13 skrivet: 22:17 - 20/03 2013 »
Bra Simon, jag såg aldrig den där "flaggan", men nu kan jag återigen sova lugnt i förvissning att länksidan återkommer!


Utloggad JS

  • SUF medlem
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
    • Utryckning Skaraborg
SV: 2013-03-14 Ny Hemsida
« Svar #14 skrivet: 18:57 - 21/03 2013 »
Jag tycker att medlemsidorna var bättre på gamla sidan, specilellt "Landet Runt" var bättre...

Annars tycker jag för övrigt att sidan är jättebra, lätt att hitta och med ett modernt & snyggt utseende.  :D