Författare Ämne: Sala Brands hemsida  (läst 7546 gånger)

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
Sala Brands hemsida
« skrivet: 23:54 - 04/05 2016 »
Sala Brand har ju på sin hemsida, med ett undantag, inte lyckats presentera någon ny leverans på ett drygt halvår. I Forumet, om Nyköpings nya dykarbuss, gör ju Johan Sjöström en länkning
till bild på den där ansiktsboken. Genom att klicka där kommer ju en hel del av senaste halvårets nya leveranser fram. Är det någon som vet ifall Sala Brand avser att bara finnas på ansiktsboken i framtiden? I så fall får t ex Johan Sjöström gärna fortsätta att göra länkningar dit så att vi efterblivna, som inte gillar ansiktsboken, också kan få ta del av nyheterna.

Ursäkta en gammal man, men kan någon förklara fördelen med att bara finnas på ansiktsboken jämfört med som förut på en vanlig hemsida?

Utloggad JS

  • SUF medlem
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
    • Utryckning Skaraborg
SV: Sala Brands hemsida
« Svar #1 skrivet: 10:21 - 05/05 2016 »
Tyvärr är det dåligt med uppdateringar på salabrand.se.. Tråkigt, man borde iallafall fixa en länk till facebook-sidan på deras hemsida. Nu kan man nästan få uppfattningen att det inte har levererats något sen i augusti 2015.. (Dock ser jag nu att dom har ersatt notisen om en av Stockholms nya stegbilar med en notis om Nybros nya släckbil, vilken har levererats detta året.. Konstigt.. :o )

Det bästa borde vara att båda uppdatera Facebook & sin hemsida. Jag kan bara spekulera i varför Sala Brand gör som dom gör, men skulle tror att det är både enklare & går snabbare att uppdatera Facebook än hemsidan.. Men jag vet inte..

Själv är jag också "efterbliven" & saknar ett facebook-konto. Men jag har Sala Brands facebook-sida som ett "bokmärke" under favoriterna i webbläsaren, därifrån går jag in & kikar ibland.

Dock börjar det bli lite svårt att gå in & titta på olika facebook-sidor utan att logga in.. Kanske borde man skaffa ett konto ändå...?  ;)

Utloggad Robban

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
    • Stockholms Läns Brandförsvar
SV: Sala Brands hemsida
« Svar #2 skrivet: 12:37 - 05/05 2016 »
Lasse! Gå med i Facebook och gilla bara de sidor du vill få notiser i från. Typ SALA Autokaross mfl. Så får du den info du känner att du behöver.
Du behöver inte ens bli vän med någon på fejan  ;)
/Robban

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
SV: Sala Brands hemsida
« Svar #3 skrivet: 23:51 - 05/05 2016 »
Ja Robban, jag gjorde ett seriöst försök tidigare, just p g a av det där med Sala Brand. Jag var väl nästan klar så började de komma med en massa konstiga frågor och propåer vilka jag ville bli kompis med, eller något sådant. Så då lade jag bara ned och får varje dag en uppmaning från ansiktsboken att fullfölja vad jag började. Att dom inte ger upp!? Varför är jag så viktig?
Jag har kollegor som fått vän-förfrågningar från folk de absolut inte vill bli vänner med, i förtäckt hotsyfte. Finns man där är man väl exponerad för kreti och pleti?