Författare Ämne: Eskilstuna funderar på lägre bilar till Torshälla  (läst 24782 gånger)

Utloggad Mårten Eskilsson

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
SV: Eskilstuna funderar på lägre bilar till Torshälla
« Svar #15 skrivet: 18:37 - 29/08 2012 »
Just nu ligger man lågt med nyanskaffningar till Torshälla på grund av andra prioriterade uppdrag. Det kommer dock att göras inköp av lätta fordon och senast 2014 ska de vara í drift. Då ersätts både 1310 och 1350 med två nya fordon med 3,5 tons totalvikt. FIP-funktionen kommer att vara kvar enligt nuvarande planering.

Upphandling av en ny lastväxlare görs hösten 2012 så att den kan tas i tjänst våren 2013.
Mårten Eskilsson
Brandingenjör
Ordförande i SUF

Utloggad Falo-01

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
SV: Eskilstuna funderar på lägre bilar till Torshälla
« Svar #16 skrivet: 11:58 - 04/09 2012 »
Där ser man!

Då verkar det ju hända saker.. & att man bestämt att det ska bli byten i Torshälla.
Kul med ny lastväxlare :-)
Har jag drömt om att jag säger att jag läst någonstans att Eskilstuna även kommer upphandla ytterligare en ny släckbil under närmaste åren?

Ser en annan sak, det ska byggas någon form av superlogistikanläggning mellan Kjula & Ärla. Nya järnvägsspår, flygplatsen ska användas mera till transporter, verkar som att på 10-15 år kommer det krävas annan form av räddning därute, sedan alla automatlarm på alla lagerbyggnader pust.. 

Men flyget har det ju pratats om fram och åter 100 gånger, nu verkar det vara aktuellt igen..
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=5247100

När man slår ihop allt detta kommer Ärlabrandkår eventuellt att ställas inför nya utmaningar, och Torshälla för mindre om nu Nybybruk minskar sin aktivitet. "räddningskartan" ritas lixom om...!

Det är ju inte på något sätt dax att ändra ngt. i dagsläget.. men jag siar om att på sikt kan det bli andra saker.