Författare Ämne: 2021-01-10 Hemsidan uppdaterad  (läst 5054 gånger)

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
2021-01-10 Hemsidan uppdaterad
« skrivet: 14:07 - 10/01 2021 »
- Startsidan på hemsidan visar nu inlägg från föreningens facebooksida.

- Länksidan har setts över igen, ej fungerande länkar har tagits bort.

- Fordonstyper uppdaterat igen (Brand och räddning > Befäls och ledningsfordon samt Polis > Radiobilar).

- Kategorin Landet runt på hemsidan kommer inte längre att uppdateras, detta med anledning av att det är väldigt få medlemmar som bidragit
med material de senaste åren.  Alla tidigare notiser och inlägg kommer att finns kvar och går att nå via medlemssidorna.

Vi tar gärna emot förslag på hur hemsidan och Facebooksidan kan utvecklas framöver.

Utloggad Casper Johansson

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 289
  • SUF Ö-1399
    • Visa profil
    • C-J Media
SV: 2021-01-10 Hemsidan uppdaterad
« Svar #1 skrivet: 17:28 - 12/01 2021 »
Väldigt tråkigt att Landet runt slutar uppdateras.

Kan tänka mig att mycket hänger på coronapandemin och att det inte gått att ta sig in på brandstationer på samma sätt som förut.

Hoppas på att det kommer tillbaka i framtiden.
Med vänliga hälsningar,
Casper Johansson
Fotograf
C-J Media
0708271237(+46)

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: 2021-01-10 Hemsidan uppdaterad
« Svar #2 skrivet: 21:39 - 13/01 2021 »
Antalet bidrag och intresset kring Landet runt har varit dalande åtminstone de senaste fem åren, så jag tror inte pandemin har haft någon större inverkan utan det handlar nog snarare om att man kan se bilder på nya fordon ''överallt'' på internet och sociala medier nuförtiden.

Vi får se nu om vi kan hitta något nytt sätt att presentera fordon på hemsidan framöver.

Utloggad Jesperrydhog

  • SUF medlem
  • Jr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 78
  • test
    • Visa profil
SV: 2021-01-10 Hemsidan uppdaterad
« Svar #3 skrivet: 00:23 - 14/01 2021 »
jag hoppas på att de gamla om Landet runt är tillbaka så fort som möjligt. Så man kan se bilderna igen.
Test

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: 2021-01-10 Hemsidan uppdaterad
« Svar #4 skrivet: 09:02 - 14/01 2021 »
Alla bilder finns kvar och går att nås genom medlemssidorna (filarkivet), inget har tagits bort..

Utloggad Jonathan Svensson

  • SUF medlem
  • Newbie
  • *****
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: 2021-01-10 Hemsidan uppdaterad
« Svar #5 skrivet: 20:24 - 14/01 2021 »
Antalet bidrag och intresset kring Landet runt har varit dalande åtminstone de senaste fem åren, så jag tror inte pandemin har haft någon större inverkan utan det handlar nog snarare om att man kan se bilder på nya fordon ''överallt'' på internet och sociala medier nuförtiden.

Vi får se nu om vi kan hitta något nytt sätt att presentera fordon på hemsidan framöver.

Tror det hade uppskattats med ett konsept där man själv kan ladda upp bild/bilder till ett slag feed med tillhörande text så de blir album av det typ i landet runt

En anan sak jag funderat på är fordonstyper kan man inte fixa så om man klickar på en bild där så kommer de upp info om just den bilen och fler bilder om så fins