Författare Ämne: Kranen i Sundsvall?  (läst 9983 gånger)

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
Kranen i Sundsvall?
« skrivet: 22:25 - 08/11 2011 »
Ungefär vid tidpunkten då förra forumet gick ner sig, hade sagts att Sundsvall, efter olyckan, inte ville behålla sin kran.
Man skulle låta försäkringsbolaget lösa in densamma. I senaste Utryckning nämns att kranen skall finnas i Timrå. Avses samma
kran? Vad gjorde att man ändrade sig?

Utloggad Joroma

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 141
    • Visa profil
SV: Kranen i Sundsvall?
« Svar #1 skrivet: 23:29 - 25/11 2011 »
Ungefär vid tidpunkten då förra forumet gick ner sig, hade sagts att Sundsvall, efter olyckan, inte ville behålla sin kran.
Man skulle låta försäkringsbolaget lösa in densamma. I senaste Utryckning nämns att kranen skall finnas i Timrå. Avses samma
kran? Vad gjorde att man ändrade sig?

Är inte säker, men har för mig att det fanns två sådana kranar inom organisationen (Sundsvall & Timrå är väl i förbund?). En krockade, en kvar...dock inte säker

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: Kranen i Sundsvall?
« Svar #2 skrivet: 12:18 - 26/11 2011 »
Kollade lite med räddningstjänsten här i stan eftersom det var här olyckan hände.

Först skulle man ju inte laga denna men enligt de uppgifter jag fått lagades denna. Bland annat fick man byta själva flaket som kranen var monterad på. Så det verkar som om den blev kvar. Att man skulle ha två känns lite underligt. Överkurs om inte annat.  ;)
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Joroma

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 141
    • Visa profil
SV: Kranen i Sundsvall?
« Svar #3 skrivet: 23:54 - 27/11 2011 »
Kollade lite med räddningstjänsten här i stan eftersom det var här olyckan hände.

Först skulle man ju inte laga denna men enligt de uppgifter jag fått lagades denna. Bland annat fick man byta själva flaket som kranen var monterad på. Så det verkar som om den blev kvar. Att man skulle ha två känns lite underligt. Överkurs om inte annat.  ;)

Ja jag var ju inte säker, det var bara vad jag tyckte att jag hört talas om...men att få byta flaket känns mer rätt. Flaket lyfte från bilen och ner i asfalten (stående - tummen upp) men låsningsmekanismen blev ju således skadad.