Utryckningsfordon > Räddningstjänst och brandkår

Samlingstråd: Räddningstjänsten Jämtland

(1/35) > >>

Lasse S:
Har sett på Utryckning Örebro att både i Bispgården och Stugun så har de hittills befintliga släckbilarna försvunnit.
Vet någon vad som kommit i stället? Snälla, inga radionummer bara, utan fabrikat och typ efterfrågas ;D


Ändrade namnet på tråden /Mod

Bengt:
Hej Lasse!

Jag har tyvärr dålig koll däruppe i Jämtland. Jag vet dock att de har köpt Fränstas gamla Volvo FL 10 med reg nr EUO 327, men jag vet inte var den är placerad.


//Bengt

LOB:
Hej på er!

Jag har heller inte så bra koll av den delen av Jämtland men jag tror att den andra bilen kan vara denna...

http://www.utryckning.com/orebro/fotoalbum/getlargephotoinfo_sekr.php?id=395


Mvh/Lars-Olof Backström

Lasse S:
Då måste vi väl i så fall antaga att gamla bilen i Stugun haft någon defekt som gjort ett utbyte nödvändigt. Den bil de i så fall fått är ju bara två år nyare.

Henrik:
Den Scania P92M -86 som senast stått i stugun har ju gått i Malmö under många år och borde vara ganska sliten... Den Volvo FL10 -88 som nämts har stått som reservbil i Östersund några år, innan var den deltidens bil. Synd att jämtlands räddningstjänsts i övrigt informativa hemsida inte har uppdaterats med de senaste fordonsinvesteringarna. Denna organisation är enligt mitt tycke en av landets mest intressanta men stor spridning i fordonsparken vad gäller ålder och fabrikat på bilarna. Har för mig att övan nämnda scania -86 köptes in från början till stn Kärarne? Har de endast en MB Sprinter med skärsläckare på stationen nu?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion