Författare Ämne: Brist på ämnesområden  (läst 8794 gånger)

Utloggad Fenix112

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 339
    • Visa profil
Brist på ämnesområden
« skrivet: 12:49 - 19/01 2013 »
Har lite svårt att förstå blandningen av omfattande trafikolyckor och bullrecept! Men det är mycket man inte förstår nuförtiden.
Lars-Owe Göthe
SUF S-005
www.brandmuseumrsyd.se  (gilla oss på Facebook)
Museiverksamheten Räddningstjänsten Syd
Malmö Brandkårs Museiförening

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: Brist på ämnesområden
« Svar #1 skrivet: 13:04 - 19/01 2013 »
Ja precis lika svårt har jag att förstå vad funderingar om olycksorsaker och liknande har att göra i en tråd som ska handla om Fordon Sverige -> Räddningstjänst och brandkår. Ni besökare höll er till ämnet men när ni valde att sväva iväg valde även jag att flytta tråden till en mer allmän del av forumet.

"Här kan vi prata om vad vi vill. Kanske vill du kolla om någon har ett bra bullrecept." Den andra delen är ett försök till humor, vilket vissa kanske har svårt att ta in.

Sen tycker jag att Du Fenix112 ska ta och läsa våra forumregler en gång till...

Citera
§ 11   
Synpunkter på moderering eller forumet


§ 11.1        Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall ska du i första hand kontakta moderatorn som behandlat ärendet. Skapa inte en tråd om det i forumet. Moderatorerna kontaktas via e-post eller forumets interna system för personliga meddelanden.
§ 11.2        Om synpunkterna rör webbplatsen i allmänhet, går det bra att skriva detta i forumdelen "Feedback".

Det kanske är så att jag är petig men samtidigt tycker jag att vi ska försöka hålla lite ordning i forumet.

Citera
§ 3.2        Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet.

Trotts att denna regel finns skrivs det väldigt ofta funderingar och liknande kring rena verksamhetsfrågor i avdelningen för fordon när vi har en del som heter "Övrigt, Blåljusmyndigheter
Samtal kring verksamhet och liknande."


Men finns det önskemål från er forumbesökare att vi ska släppa modereringen och låta samtal flöda obehindrat i alla möjliga delar av forumet är det inte mig emot. För då kan jag nämligen lägga ner den energin och tid som läggs på forumet på andra saker.
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Fenix112

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 339
    • Visa profil
SV: Brist på ämnesområden
« Svar #2 skrivet: 15:05 - 19/01 2013 »
Det är bra med ordning på forumet. Och jag ber om ursäkt för att jag inte läser stadgarna innan jag kommer med inlägg. Det ska inte upprepas.

Men innan jag slutar så vill jag ännu en gång peka på min rubrik!

Tack för mig!
Lars-Owe Göthe
SUF S-005
www.brandmuseumrsyd.se  (gilla oss på Facebook)
Museiverksamheten Räddningstjänsten Syd
Malmö Brandkårs Museiförening

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: Brist på ämnesområden
« Svar #3 skrivet: 16:34 - 19/01 2013 »
Ni är välkomna att lämna förslag på ämnesområden.

Som sagt flyttades din tidigare tråd för att den inte höll sig till ämnet gällande utryckningsfordon som den postats i. Sen såg jag nu att rubriken till den tråden inte heller visade på att det var den aktuella tankbilen som skulle avhandlas utan själva olyckan.

Är väl överlag så att det slarvas lite med vart man postar sina inlägg.  :)

Trevlig helg!
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Martin s-931

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 108
    • Visa profil
SV: Brist på ämnesområden
« Svar #4 skrivet: 14:57 - 20/01 2013 »
Det kan vara svårt att alltid veta var olika ämnen hör hemma. Jag tror "tjitt tjatt" blir lite avdelningen övrigt när man är osäker.
Man kan nog säga att skillnaden är att en del avdelningar handlar om utryckningsfordon och andra handlar om hur dessa används.