Författare Ämne: Nytt RAKEL för Räddningstjänsten Sydkustens fordon, samt ny stad.  (läst 9942 gånger)

Richard Ribic

  • Gäst
FXG 604, hette tidigare 2 62-2180 och utgick först och främst från Ystad. Men nu, när jag kollar på Utryckning Hallands forum så ser jag att den tydligen bytt både RAKEL-nr och dekaler till 2 62-1180 och Trelleborgs kommuns logga.

Någon som vet varför dem bytat ?

Utloggad Fenix112

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 339
    • Visa profil
Kan vara så att bilen blivit över i SÖRF när de nu låter Rsyd sköta yttre befäl-funktionen.
Lars-Owe Göthe
SUF S-005
www.brandmuseumrsyd.se  (gilla oss på Facebook)
Museiverksamheten Räddningstjänsten Syd
Malmö Brandkårs Museiförening

Richard Ribic

  • Gäst
Bilen är en "VAKTHAVANDE BRANDINGENJÖR".

Här är en bild på bilden. Det är Casper Johanssons bild, som Mikael Wikström lagt upp på mitt forum. Jag har Caspers tillstånd att publicera  bilden.

volvo940polis

  • Gäst
Fordonet köptes in för ett bra tag sen och samägdes av Sörf och Trelleborg, då hade den brandingenjör som tjänstgjorde denna bil med sig.
Eftersom Sörf inte längre har denna kompetens kvar i förbundet så var det kanske naturligt att denna bil togs över av Trelleborg.

Sörfs och Trelleborgs VW Touareg (Befälsbilar) köptes även dessa in tillsammans.

Wictor Magnusson

  • Gäst
Hej,

Som du ser så har ju bilen ändrat sina dekaler och tillhör nu helt Trelleborg. Har ni sett våran nya bil än? 62-1090!