Inte vad jag tänkte på för stunden. Såg den ifrån sidan en kort stund. Ska in till Visby imorgon och får se om jag ser den igen. Tycker att det är konstigt att de står ett "nytt" fordon när man varit så nära att dra ner antalet brandstationer och även bemanningarna för att spara och Förvaltningen har varit hårt pressade av media och befolkningen och ett nytt fordon efter detta skulle troligen innebära slutet för en del av ledningen.
Förvisso, men man fick ju också ett nytt höjdfordon för 1-2 år sedan, tre nya insatsfordon nått år innan det. Jag kan inte mycket om kommunalpoltik (och Gotland råkar även vara regional, men det förändrar inget för min del), men upphandlingar av fordon och dylikt sköts väl utanför ordinarie budget? Man får ett till skott för just det ändamålet.
Iaf, Gotlands rakel har jag inte bra koll på heller, men att dömma av de listor jag hittat, så har Visby nummer 1000, medan övriga stationer ligger på 2000. Möjligen om det är ett undantag, men annars tillhör bilen Visbystationen. Vad den är lastad med kan man bara gissa eftersom Visby har ALLT. Kem, restvärde, bandvagnar osv.