Författare Ämne: Nya Volkswagen Passat -Demobil Polisen-  (läst 9530 gånger)

Utloggad ftg-le

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 59
  • Intresserad av Miljö & Fordonsteknik
    • Visa profil
Nya Volkswagen Passat -Demobil Polisen-
« skrivet: 23:35 - 08/09 2015 »
Hej!
Hittade ett företag vid namn SVOP, som verkar utrusta en hel del polisfordon och övriga utryckningsfordon! På deras facebooksida kan man finna dessa bifogade bilder, en demobil i polisversion av nya Volkswagen Passat!
Har slagit på registreringsnumret och bilen ägs idag av Volkswagen-koncernen!

Vad säger ni? Jag själv tycker att det ser väldigt bra ut! Dock är den lite låg kanske!

Bilderna som sagt från SVOPs facebooksida!

https://www.facebook.com/pages/SVOP-AB/229605793853751?ref=br_rs

Ha de!

Har tagit bort bilderna och länkat till deras Facebooksida istället. Detta utifrån § 7.2 och § 7.4 i forumets regler. / Daniel
« Senast ändrad: 00:16 - 10/09 2015 av Daniel Sjöholm »

Utloggad ra

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
SV: Nya Volkswagen Passat -Demobil Polisen-
« Svar #1 skrivet: 11:21 - 09/09 2015 »
jag gillar den frigången är ju lika hög/låg som en vanlig volvo V70 har idag och det tycks ju funka i de flesta fallen...om inte annat kommer den väl som Alltrack innom en snar framtid...

Utloggad MP

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
SV: Nya Volkswagen Passat -Demobil Polisen-
« Svar #2 skrivet: 00:44 - 23/02 2016 »
Är inte Passat passé som målad polisbi?Den ska inte hålla måttet, för trångt.

Utloggad Mårten Eskilsson

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
SV: Nya Volkswagen Passat -Demobil Polisen-
« Svar #3 skrivet: 14:49 - 24/02 2016 »
När det gäller utrymmet i kupén, framförallt i baksätet, har ju Volvo V70/XC70 förordats varmt i polisen. I princip alla övriga bilar som har varit aktuella är trängre.

Efter att de första Passaterna kom till polisen i Sörmland pratade jag med några patruller. Alla menade att om man fick välja mellan Volvo V 70 och VW Passat så vann V 70 på alla punkter. Om man fick välja mellan Saab 9-5 och VW Passat så vann Passat på alla punkter. Det sistnämnda var lite oväntat.
Mårten Eskilsson
Brandingenjör
Ordförande i SUF

Utloggad Zebbcop

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
SV: Nya Volkswagen Passat -Demobil Polisen-
« Svar #4 skrivet: 16:09 - 02/03 2016 »
Passaten upplever jag som mindre lastutrymme, trångt baksäte, trång framsäte, hårda säten och mer buller i kupén i jämförelse med V70.

Utloggad JS

  • SUF medlem
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
    • Utryckning Skaraborg
SV: Nya Volkswagen Passat -Demobil Polisen-
« Svar #5 skrivet: 17:11 - 02/03 2016 »
Utseendemässigt tycker jag nyaste VW Passat ser bra ut. Utrymmena har väl även dom blivit något bättre..

Men trots att senaste generationen har funnits i drygt ett år nu (och polisvarianten i åtminstone sen i somras) har jag inte sett en enda ny Passat polisbil (då räknar jag inte dom två testbilarna)..

Är det någon som känner till om det finns några levererade bilar, eller om det är några på gång?