Författare Ämne: Läkarbilar  (läst 10988 gånger)

Utloggad inri

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
Läkarbilar
« skrivet: 22:11 - 23/04 2018 »
Är det någon som har bild på de nya jourläkar och akutläkarbilarna?

Utloggad vägassistans

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 114
  • Vägassistans
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #1 skrivet: 15:53 - 24/04 2018 »
Varningsljusteknik lägger ut lite byggbilfrt vartefter på instagram och Facebook om du menar dom nya i stockholm
Tungbärgare 7år Bärgare 10år.. Numera i en vägassistans bil

Utloggad heimer

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 195
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #2 skrivet: 14:34 - 26/05 2018 »
Går både nya jour-och akutläkarbilarna igång 1 juni?
I så fall känns extremt sent att börja bygga akutläkarbilarna idag, såg på varningsljustekniks instagram att de precis börjar bygga 😳

Utloggad jnes

  • SUF medlem
  • Newbie
  • *****
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #3 skrivet: 10:24 - 27/05 2018 »
Leveransen från Merca var försenad. Första bilen blir eventuellt klar tills fredag, man kommer hyra två bilar från AISAB/Falck samt eventuellt en ambulans.

Utloggad heimer

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 195
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #4 skrivet: 15:58 - 27/05 2018 »
Leveransen från Merca var försenad. Första bilen blir eventuellt klar tills fredag, man kommer hyra två bilar från AISAB/Falck samt eventuellt en ambulans.

Tack för info:n Spännande start för dem 🙄 Är det någon speciell motor i dem eller något annat speciellt krav  som gjorde att leveransen dragit ut på tiden?

Utloggad jnes

  • SUF medlem
  • Newbie
  • *****
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #5 skrivet: 17:46 - 05/06 2018 »
Nej men det var/är en kort uppstartstid så minsta försening får konsekvenser. Detta ligger på SLL:s krav och korta framförhållning skulle jag påstå!

Utloggad heimer

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 195
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #6 skrivet: 05:07 - 10/06 2018 »
Nej men det var/är en kort uppstartstid så minsta försening får konsekvenser. Detta ligger på SLL:s krav och korta framförhållning skulle jag påstå!

Jag förstår. Kan tänka mig att det även tar ett bra tag att utbilda all personal osv.
Vet du hur akutläkarbilarna och jourläkarbilarna är stationerade?
 Som jag förstod det så hade förut jourläkarna ”sina” bilar hemma, och kallades ut av 1177 via telefon. Detta arbetsätt torde inte fungera nu när det ska vara läkare +sjukvårdare i bilen (såvida de inte bor tillsammans) 😃

Utloggad JS

  • SUF medlem
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
    • Utryckning Skaraborg
SV: Läkarbilar
« Svar #7 skrivet: 19:44 - 10/06 2018 »
Nej men det var/är en kort uppstartstid så minsta försening får konsekvenser. Detta ligger på SLL:s krav och korta framförhållning skulle jag påstå!

Jag förstår. Kan tänka mig att det även tar ett bra tag att utbilda all personal osv.
Vet du hur akutläkarbilarna och jourläkarbilarna är stationerade?
 Som jag förstod det så hade förut jourläkarna ”sina” bilar hemma, och kallades ut av 1177 via telefon. Detta arbetsätt torde inte fungera nu när det ska vara läkare +sjukvårdare i bilen (såvida de inte bor tillsammans) 😃

Både akutläkarbilarna och jourläkarbilarna utgår från Huddinge, slakthusområdet (Johanneshov) samt Mörby.

Utloggad joakim

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #8 skrivet: 15:36 - 15/06 2018 »
Nu har jag hört båda bilarna på utryckning, vilken skillnad. När akutbilen kommer så tror man att det är Brännkyrka som kommer på stort larm. (arbetar och ser/hör E4an) Jourbilen var nog det svagaste jag hört?//

Utloggad SAFE4U

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Läkarbilar
« Svar #9 skrivet: 09:37 - 18/06 2018 »
Akutläkarbilen 339-9910 är utrustad med "Fedhorn" från Federal Signal, elektronisk sirén, typ "Martin-horn" ljud.

Utloggad SDA998

  • SUF medlem
  • Newbie
  • *****
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil