Författare Ämne: Medlemsantal  (läst 22325 gånger)

Utloggad Martin s-931

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 108
    • Visa profil
SV: Medlemsantal
« Svar #15 skrivet: 14:24 - 27/07 2013 »
Nu var väl inte medlemsavgiften den första och viktigaste frågan. Det intressanta var om och i så fall hur vi ska locka våra nordiska grannar att bli medlemmar. Jag föreställer mig att det är lättare att värva i den gruppen än att intressera t.ex. 20 personer från USA.

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: Medlemsantal
« Svar #16 skrivet: 22:19 - 27/07 2013 »
Nu var väl inte medlemsavgiften den första och viktigaste frågan.

Fast när du påstod att den kostade 250€ blev just den frågan ganska viktig. Men jag är helt med på vad du säger.
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Martin s-931

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 108
    • Visa profil
SV: Medlemsantal
« Svar #17 skrivet: 12:04 - 28/07 2013 »
Nu var väl inte medlemsavgiften den första och viktigaste frågan.

Fast när du påstod att den kostade 250€ blev just den frågan ganska viktig. Men jag är helt med på vad du säger.
Det var inte riktigt så det var skrivet. Det var en skämtsam formulering.

Utloggad Mårten Eskilsson

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
SV: Medlemsantal
« Svar #18 skrivet: 11:13 - 29/07 2013 »
För att kommentera portotillägget till utlandet är det faktiskt så att de svenska medlemmarna under många år har "sponsrat" utlandsmedlemmarna eftersom tillägget på 100 kr inte har räckt för utlandsportot. Det är dock en medveten strategi från styrelsen och årsmötet för att inte tappa utlandsmedlemmarna. Det är ju inte bara vi som har portotillägg. Jag prenumererar på en tysk tidning och får naturligtvis betala en högre avgift på grund av utlandsportot.

Jag välkomnar utländska medlemmar i föreningen och det har vi haft ända sedan föreningen bildades 1986. Intresset för utryckningsfordon är mycket stort i andra länder men jag tror inte på att ändra SUF:s inriktning till skandinavisk eller internationell. Vi är en svensk förening som använder svenska som språk i tidningen och på hemsidan. Vi presenterar dock fordon från andra länder i nästan varje nummer av tidningen. Många av våra medlemmar, framförallt organisationer, är med i föreningen för att vi presenterar svenska fordon och jag tror att vi skulle tappa inhemska medlemmar om vi ändrade föreningens inriktning enligt Martins förslag. Vi skulle heller inte få med så många utländska medlemmar eftersom det finns liknande föreningar även i flera andra länder, även där inriktade framförallt på inhemska fordon.
Mårten Eskilsson
Brandingenjör
Ordförande i SUF

Utloggad Martin s-931

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 108
    • Visa profil
SV: Medlemsantal
« Svar #19 skrivet: 19:07 - 31/07 2013 »
För att kommentera portotillägget till utlandet är det faktiskt så att de svenska medlemmarna under många år har "sponsrat" utlandsmedlemmarna eftersom tillägget på 100 kr inte har räckt för utlandsportot. Det är dock en medveten strategi från styrelsen och årsmötet för att inte tappa utlandsmedlemmarna. Det är ju inte bara vi som har portotillägg. Jag prenumererar på en tysk tidning och får naturligtvis betala en högre avgift på grund av utlandsportot.

Jag välkomnar utländska medlemmar i föreningen och det har vi haft ända sedan föreningen bildades 1986. Intresset för utryckningsfordon är mycket stort i andra länder men jag tror inte på att ändra SUF:s inriktning till skandinavisk eller internationell. Vi är en svensk förening som använder svenska som språk i tidningen och på hemsidan. Vi presenterar dock fordon från andra länder i nästan varje nummer av tidningen. Många av våra medlemmar, framförallt organisationer, är med i föreningen för att vi presenterar svenska fordon och jag tror att vi skulle tappa inhemska medlemmar om vi ändrade föreningens inriktning enligt Martins förslag. Vi skulle heller inte få med så många utländska medlemmar eftersom det finns liknande föreningar även i flera andra länder, även där inriktade framförallt på inhemska fordon.
Det är nog tyvärr så att när vi har så svårt att locka medlemmar i Sverige , så är det ännu svårare i utlandet.