Författare Ämne: VW Passat Alltrack - RTJ & Polis  (läst 8705 gånger)

Utloggad ftg-le

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 59
  • Intresserad av Miljö & Fordonsteknik
    • Visa profil
VW Passat Alltrack - RTJ & Polis
« skrivet: 22:18 - 30/06 2013 »
Hej!

Lägger detta inlägg i "samtliga fordon" då det gäller flera typer av räddningsfordon. Men jag undrar helt enkelt, finns det många passat alltrack bilar inom polisen nu? Och finns det någon inom räddningstjänsterna? Gärna bilder! Hur fungerar bilarna, bra/dåligt? Osv.

PS. Polisen skulle ju köpa in 2 stycken biogasdrivna passater som skulle vara märkta, blev det något av det?

Med vänlig hälsning,
Ludde "FTG-LE"



Utloggad JS

  • SUF medlem
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
    • Utryckning Skaraborg
SV: VW Passat Alltrack - RTJ & Polis
« Svar #1 skrivet: 20:07 - 01/07 2013 »
Hej!

Ute hos landets räddningstjänster finns det vad jag vet endast 2st VW Passat Alltrack. Dels Köpings 2 24-2080 som precis vad Rakel-nummret antyder fungerar som befälsbil. Det finns även en Alltrack i Trelleborg. Den fungerar som transportbil, men radionr. är för iaf mig okänt...

När det gäller polisfronten, så är jag mkt osäker.. Hos polismyndigheten Västra Götaland finns det nog 5-6 stycken, men jag är inte säker.

Hur VW:s motsvarighet till Volvo XC70 fungerar får någon mer insatt svara på, men jag har läst en artikel i en lokaltidning att en polis i Skaraborg "klagade" på att framsäterna är mer tråga än Volvo'ns, så pass att hans ben somnade efter några kilometer.. Som sagt; någon mer insatt får dock svara på det...  ;)

/ Vänliga hälsningar JS

Edit: Här är två länkar om negativa saker enligt poliser om Passaten. Båda länkarna är tagna från en annan tråd här på forumet (Blåljusrelaterade nyhetsklipp & artiklar)...;
http://www.bt.se/nyheter/boras/polis-anmaler-dalig-sikt-i-volkswagen-vill-hellre-kora-volvo%283685507%29.gm
http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.1947055-polisens-ben-somnade-i-bilen
« Senast ändrad: 20:20 - 01/07 2013 av JS »

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: VW Passat Alltrack - RTJ & Polis
« Svar #2 skrivet: 20:37 - 01/07 2013 »
Bilder på Alltrack som utryckningsfordon finns på ''Landet runt'' på medlemssidorna.

29/6
10/2
och förra året
16/9