Författare Ämne: Skadeservice  (läst 9242 gånger)

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
Skadeservice
« skrivet: 19:37 - 03/11 2011 »
Blev omkörd av detta fordon utanför Tierp tidigare i sommar. När jag såg den i backspegeln trodde jag först att det var ett av räddningstjänstens fordon men så icke.

Bilen tillhör visst Skadeservice i Östhammar AB och är registrerat som utryckningsfordon. Någon som har mer info om detta fordon. Kanske även bild framifrån. Har man fler fordon som är utryckningsreggade?

/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Fredrik H

  • SUF medlem
  • Jr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 98
    • Visa profil
SV: Skadeservice
« Svar #1 skrivet: 13:04 - 07/11 2011 »
Jag tror att dom har ytterligare en Skoda, men jag är inte helt säker. Sedan har dom haft en Volvo, vet inte om dom har den kvar.

Skadeservice har även avtal med Räddningstjänsten Norduppland om räddningsdykare.
Dykbussen: http://www.firephoto.se/brand/23400/23416.php

Vet ej om bilen är stationerad på brandstationen i Östhammar, eller om den står vid Skadeservice som ligger cirka 1km från brandstationen.

Så anledningen till att dom har blåljus är väl pga detta avtal.

Kanske någon som vet mer?
« Senast ändrad: 14:07 - 07/11 2011 av Fredrik H »
// Fredrik

Utloggad PB

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
SV: Skadeservice
« Svar #2 skrivet: 17:06 - 08/11 2011 »
Skadeservice har åtminstone tre utryckningsreggade fordon (eller hade i alla fall i början av detta år, har inte haft så mycket med dom att göra på sista tiden). Skodan på bilden i ursprungsinlägget, dykbussen i Fredriks inlägg och en 80-tals, lätt räddningsbil på amerikanskt chassie som används som kemdykarbil. Fordonen är stationerade på Skadeservice depå i Östhammar. Utryckningsregistreringen hör troligen ihop med avtalet om vattendykning med räddningstjänsten. Jag vet inte om kemberedskap åt Forsmarks kärnkraftverk och Sandvik Coromant också kan spela in. De är i alla fall på Sandvik då och då på kemjobb.

Utloggad FireTruck

  • SUF medlem
  • Newbie
  • *****
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Skadeservice
« Svar #3 skrivet: 18:48 - 13/11 2011 »
Hej,
Förra sommaren vid den årliga 'Sail'-evenemanget här i Karlskrona biståd Skadeservice AB med två eller tre dykare + båt vid ett båtracelopp. De hade med sig en vit Passat (se bif. bilder) men som inte hade blåljusramp. Den var uppmärkt med radionummer som gamla 70-systemet. På sidan står det "Rescue team". Så detta företag har nog många järn i elden.   :)