Författare Ämne: Nya Scania CrewCab  (läst 7097 gånger)


Utloggad Joroma

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 141
    • Visa profil
SV: Nya Scania CrewCab
« Svar #1 skrivet: 07:25 - 10/12 2017 »
Om man för en stund bortser från att funktion givetvis är viktigare än design, så är det min personliga åsikt att den borde tillbaka till ritbordet. Jisses, så gräslig.

Utloggad Falo-01

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
SV: Nya Scania CrewCab
« Svar #2 skrivet: 08:19 - 10/12 2017 »
Jag personligen tyckte den var väldigt fin..  men alla har ju sin smak  :)

Utloggad Robban

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
    • Stockholms Läns Brandförsvar
SV: Nya Scania CrewCab
« Svar #3 skrivet: 00:17 - 11/12 2017 »
Snyggt var det inte, men säkert bra och modernt...
/Robban

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
SV: Nya Scania CrewCab
« Svar #4 skrivet: 22:38 - 11/12 2017 »
Jag tycker att en Scania 93 från -89 ser tillräckligt modern ut. Allt sedan dess är säkert teknisk utveckling men
skönhetsmässigt har utvecklingen inte varit lika stor. Den nu nya är säkerligen tekniskt utmärkt, men liksom andra är tveksamma,
så tycker jag den blir "överdesignad", dvs ändring bara för ändringens skull Men det är väl bara att acceptera förändringarna!


Utloggad PB

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
SV: Nya Scania CrewCab
« Svar #5 skrivet: 00:21 - 12/12 2017 »
För mig som befinner mig på insidan av hytten så ser det väldigt bra ut. Det jag gillar med Scania är att dubbelhytten är en egen produkt och inte bara en halvmesyr för att man ska ha en dubbelhytt på programmet. Främst bakdörren ser bra ut. Bred, bra handtag, bra placering relativt baksätet. Gillar också möjligheten till liten ruta nertill i framdörren. Det här är verkligen inte bara ändring för ändringarnas skull. Invändigt är det en otrolig skillnad mot en 20-30 år gammal bil.

Tyvärr så står min station förmodligen i tur för nyare bil nu, så det lär väll dröja sådär 20 år innan jag får sitta i en hytt som denna.