Författare Ämne: Hur en anmälan till möte inte ska se ut  (läst 10453 gånger)

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
Hur en anmälan till möte inte ska se ut
« skrivet: 16:40 - 02/08 2013 »
Fick ett mycket roande brev på posten idag med en anmälan till föreningens träff i Ljusdal 10/8.
Bifogar detta för allmän beskådan.
I övrigt få ni se till att inte få krångel med Flugplanet för jag vet inte  vilka två vi ska vänta på när vi börjar i Järvsö 09:00.  ;D

« Senast ändrad: 23:23 - 02/08 2013 av Daniel Sjöholm »
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad 19-16

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
SV: Hur en anmälan till möte inte ska se ut
« Svar #1 skrivet: 18:23 - 02/08 2013 »
Fick ett mycket roande brev på posten idag med en anmälan till föreningens träff i Ljusdal 10/8.
Bifogar detta för allmän beskådan.
I övrigt få ni se till att inte få krångel med Flugplanet för jag vet inte  vilka två vi ska vänta på när vi börjar i Järvsö 09:00.  ;D

Jag kan inte förstå vad som skulle vara mycket roande med detta brev. Jag kan än mindre förstå vad som får en av föreningens officiellt valda funktionärer att välja att lägga ut detta för allmän beskådan på föreningens forum.

Min uppfattning är att detta handlande förlöjligar avsändaren som man måste anta är medlem i föreningen. Hur intresserad är vederbörande av att komma till föreningens träff efter att ha fått sin anmälan uthängt i forumet?

I tider då man funderar på hur befintliga medlemmar ska behållas och hur nya ska värvas är mitt förslag att man börjar på denna nivå.

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: Hur en anmälan till möte inte ska se ut
« Svar #2 skrivet: 20:00 - 02/08 2013 »
Min högst personliga åsikt är att det är någon annan i föreningen som spelar mig ett spratt!
Att detta på något vis skulle vara en seriöst menad anmälan ser jag som högst osannolikt. Men skulle fallet vara så att det är en seriös anmälan har vederbörande större problem då varken flyget i Hudiksvall används och inte heller järnvägen mellan Hudiksvall och Ljusdal.

Jag tyckte brevet var ganska kul och valde därför att lägga upp det för att visa att vi faktiskt kan skämta med varandra i denna förening. Att vi är människor som alla andra fast vi har snöat in på utryckningsfordon.

Men visst! Skulle personen som skickat detta till mig ha gjort det på fullt allvar ber jag denne om ursäkt och ber samtidigt denne att höra av sig så vi kan reda ut vem det är och se till att dessa personer hittar andra resvägar till Ljusdal än sitt Flugplan!

Brevet kommer sparas i mina gömmor. När jag sedan blir pensionär ska jag ta fram det och glädjas.
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad Flemming

  • SUF medlem
  • Newbie
  • *****
  • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
SV: Hur en anmälan till möte inte ska se ut
« Svar #3 skrivet: 21:01 - 02/08 2013 »
Radera tråden och göm undan brevet i byrån,vi måste se till att behålla dom nuvarande medlemmarna och gärna skaffa flera betalande...

Flemming S-1048

Utloggad Daniel Sjöholm

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • Larm-Söderhamn.se
SV: Hur en anmälan till möte inte ska se ut
« Svar #4 skrivet: 23:32 - 02/08 2013 »
Har tagit bort brevet från sidan.
Men ni kära medlemmar som fortfarande har lite humor och kan skratta åt skämt kan höra av er till mig så ska ni få det skickat till er via mail.

Och ska vi locka flera medlemmar kanske vi ska sluta att vara så förbannat tråkiga och inte tillåtas skämta med varandra i föreningen. Men visst... Men jag är väl kanske för "ung" för att förstå mig på sånt här. Inser att jag måste tona ner min skämtsamma utstrålning på kommande årsmöten så att inga medlemmar lämnar föreningen. Om än värre dör i hjärtslag!  :-X
/ Daniel, M-1261.

Egenföretagare, Larm-Söderhamn Media.
Sambo och en liten son boendes i villa utanför Söderhamn.

Utloggad JS

  • SUF medlem
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
    • Utryckning Skaraborg
SV: Hur en anmälan till möte inte ska se ut
« Svar #5 skrivet: 12:36 - 03/08 2013 »
Jag har redan sparat brevet på min dator, så du behöver inte skicka det till mig..  ;)

Jag är iaf 88% säker på att det är ngn som skämtar med dig Daniel... Att det är ngn som redan anmält sig & som känner till omgivningen "där uppe"..  ::)
Det var min åsikt..

...så att inga medlemmar lämnar föreningen. Om än värre dör i hjärtslag!  :-X
;D

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: Hur en anmälan till möte inte ska se ut
« Svar #6 skrivet: 22:07 - 10/08 2013 »
Jag har tagit del av brevet och är 100% säker på att det någon som vill skämta! Dels det rena faktainnehållet, som t ex inte fungerande järnväg, "flugplan", samt att skrivaren ibland vänder på S E och R, men ibland inte. Visar att personen inte skriver på sätt normalt utan har ansträngt sig för att det skall se så taffligt ut som möjligt men glömmer bort sig i bland.

Som sagt, litet högre i tak bör vi väl ha i vår förening än att diekt "skälla ut" den valde funktionären.