Författare Ämne: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR  (läst 76768 gånger)

Utloggad Mårten Eskilsson

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #15 skrivet: 08:00 - 11/03 2013 »
Nu är de tre nya insatsledarbilarna på plats hos respektive räddningstjänst. Bilder skickas till Landet runt i början av veckan och det finns också ett färdigt reportage till kommande nummer av tidningen Utryckning!

Västerås nya Mercedes Viano kommer runt månadsskiftet mars/april och den nya 42-metershävaren på en Scania P 400 levererades förra veckan. Den är dock ännu inte uppmärkt eller satt i tjänst. Jag återkommer med mer information om dessa bilar.
Mårten Eskilsson
Brandingenjör
Ordförande i SUF

-Mattee-

  • Gäst
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #16 skrivet: 17:52 - 11/03 2013 »
Ska försöka plåta den nya hävaren imorgon och även insatsledarbilen om den är på plats. så förhoppningsvis kommer det upp bilder imorgon  :)
« Senast ändrad: 17:55 - 11/03 2013 av -Mattee- »

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #17 skrivet: 22:03 - 11/03 2013 »
Är jag korkad eller kan vi inte ha tålamod att vänta på den officiella presentationen på antingen "Landet runt" eller kommande nummer av Utryckning?
Det måste ju kännas litet trist för våra engagerade och duktiga tidningsskribenter om vi hela tiden skall förekomma dem? Om det inte kommer till kommande nummer, ja DÃ… kan väl bilder skickas till "Landet runt", men nu verkar ju det som om det finns en plan hos våra duktiga skribenter.

-Mattee-

  • Gäst
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #18 skrivet: 22:40 - 11/03 2013 »
Självklart gör de ett jätte bra jobb med tidningen, men vi som inte är medlemmar och inte har landet runt vill ju också se bilder etc. Tänkte bara på att ta några enkla bilder med min iphone, de som är betalningsmedlemmar kan ju då vänta på tidningen alternativt ''landet runt'' och inte känna sig tvungna att titta på bilder på forumet.

Antar att det är många nyfikna som inte är medlemmar som även vill se bilder.

Utloggad Håkan G

  • SUF medlem
  • Jr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
    • Utryckningsfordon i Norr
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #19 skrivet: 22:49 - 11/03 2013 »
Instämmer med Lasse S, Mårten skrev ju att bilder kommer att skickas till Landet Runt i veckan (jag vet att dom är skickade) och så kommer reportage i nästra nummer av vår förträffliga medlemstidning UTRYCKNING!
Dessutom så lovade han även att bevaka Västerås MB Viano och den nya 42-metershävaren. Jag antar det kommer bilder till Landet Runt så fort dessa är klara och uppmärkta. Ha tålamod...

Är man inte medlem så är det kanske dags att avsätta den ringa medlemsavgiften på 250:- i ett medlemskap och få tillgång till både medlemstidningen UTRYCKNING! (numera helt i färg) och allt som finns på Landet Runt.

// Håkan Gustafsson N-151

Utloggad Falo-01

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #20 skrivet: 09:30 - 12/03 2013 »
Jag tycker det är ok att skicka bilder till forumet. Det är väll lika "illa" som att bilder publiceras på egna hemsidor, eller? Har ju redan sett bilder på Strängnäs, Katrineholm på utryckningsfordon Södermanlands sida, det tycker jag är bra. Är tacksam för den publiceringen!

Jag tycker att all publicering är bra, så länge den har trevliga avsikter. Bildkvaliten är ju dessutom högre + att det finns info i tidningen om resp. fordon.

Frågan ställs ju däremot om man ska kunna vara medlem på forumet utan att vara medlem i föreningen. Tycker inte jag.. Läsa ja kanske, men inte kunna publicera text o material.
Inloggning till forumet borde kankse ligga under "medlemsinlogning". Då är allt för medlemmar, samt att föreningen därmed troligen får fler medlemmar och då bättre ekonomi, alla föreningar behöver väll bättre ekonomi?

Men jag kan förstå Lasse S & Håkan G oxå - finns en poäng i resonemanget.

Utloggad Bengt

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #21 skrivet: 18:32 - 12/03 2013 »
Självklart gör de ett jätte bra jobb med tidningen, men vi som inte är medlemmar och inte har landet runt vill ju också se bilder etc. Tänkte bara på att ta några enkla bilder med min iphone, de som är betalningsmedlemmar kan ju då vänta på tidningen alternativt ''landet runt'' och inte känna sig tvungna att titta på bilder på forumet.

Antar att det är många nyfikna som inte är medlemmar som även vill se bilder.

Sen måste man ju tänka på hur våra räddningstjänster reagerar om det komme flera personer inom en kort tid för att plåta samma bilar i samma syfte, nämligen presentera dem i något av våra olika kanaler. Forumet, "Landet Runt" eller vår medlemstidning. Vi alla är ju beroende av deras välvilja att ta emot oss på våra möten eller när vi kommer för att fotografera nyheter.

/Bengt
Redaktionen tidningen Utryckning!

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 468
    • Visa profil
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #22 skrivet: 22:26 - 12/03 2013 »
Hade inte en tanke på att det finns såpass blåljusintresserade och engagerade personer som INTE är medlemmar i SUF! Och för mig är det fortfarande obegripligt! Har man råd med en dator så har man väl även råd med 250 SKr/år? Vad väntar ni på??? (diskussionstråden har ju redan brutits ;)

-Mattee-

  • Gäst
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #23 skrivet: 17:57 - 13/03 2013 »
Nu hade jag inte tillfälle att fota fordonen så ni som inte ville se dem kan vara nöjda :)

Utloggad Falo-01

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #24 skrivet: 12:09 - 30/03 2013 »
Fick en bild av en vän som hastigast.. Inte den bästa, men visar iaf. lite hur Västerås nya hävare ser ut  :)

-Mattee-

  • Gäst
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #25 skrivet: 13:47 - 30/03 2013 »
Riktigt snygg, här http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4ster%C3%A5s?video_id=2312358 ser man också den nya hävaren men även nya insatsledarbilen samt en ny skärsläckarbil (1265)  :)

MBR börjar få en riktigt fin fordonspark!

holmqvist

  • Gäst
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #26 skrivet: 16:26 - 30/03 2013 »
Stiliga fordon där :)

Men en liten fundering, varför sitter det belysning likt det som alla plogbilar har i fronten på nya hävaren? Även sett någon annan brandbil här i Sverige som har det.

Utloggad Falo-01

  • SUF medlem
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #27 skrivet: 23:22 - 23/04 2013 »
Jobbade, stötte på MBR:fs nya 2 24-1180 Mercedes viano, riktigt trevlig. Pga. jobb fanns ej möjlighet till fotografering!

Visste inte att den hade kommit redan..! Men så är det iaf.

Ã…terkommer med bild då möjlighet finns!
« Senast ändrad: 02:19 - 24/04 2013 av Falo-01 »

Utloggad Simon

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • EmergencyScandinavia
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #28 skrivet: 20:36 - 26/04 2013 »
Bilder på hävaren och den nya Vianon finns nu på landet runt.

Tofros

  • Gäst
SV: Samlingstråd: Mälardalens Brand & Räddningsförbund MBR
« Svar #29 skrivet: 20:42 - 02/07 2013 »
Apropå Västmanland...någon som vet något om Västerås nya höjdfordon. Är den på G eller?! Kanske finns det någon info eller bilder som jag missat ...