Författare Ämne: Interschutz är enormt som vanligt!  (läst 12322 gånger)

Utloggad Mårten Eskilsson

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
Interschutz är enormt som vanligt!
« skrivet: 22:20 - 10/06 2015 »
Nu pågår brand-, räddnings- och ambulansmässan Interschutz i tyska Hannover. Med 1500 utställare från 42 länder är det en stor spännvidd på vad som visas. Här finns allt...

När det gäller fordon har enbart Iveco-Magirus mer är 40 fordon i sin monter och Rosenbauer/Metz har något liknande. Jag har gått nästan två dagar på mässan och troligen inte ens sett hälften av alla montrar. Det måste avnjutas på plats men för dem som inte kan komma ner kan jag lova runt 15 sidor reportage till Utryckning!

Att Scania är ett etablerat brandbilschassi över hela världen är känt sedan tidigare men det känns som att man nu har stärkt sin position. Det finns många Scania på mässan men även ett mindre antal Volvo. Några svenska fordon finns också, bland annat den nya Vemahävaren till Laholm, en Buffalo haveribil till Norrköping, en befälsbil till Vilhelmina och Nynäs Petroleums senaste Brontohävare.
Mårten Eskilsson
Brandingenjör
Ordförande i SUF

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
SV: Interschutz är enormt som vanligt!
« Svar #1 skrivet: 23:06 - 10/06 2015 »
Om jag skriver; "-Jag är inte ett dugg avundsjuk på dig som får besöka Interschutz", då ljuger jag kraftigt! Jag får sikta på nästa mässa om fem år. Då har jag blivit pensionär.

Utloggad marbe166

  • SUF medlem
  • Jr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: Interschutz är enormt som vanligt!
« Svar #2 skrivet: 09:42 - 21/03 2020 »
Ã…rets Interschutz har skjutits upp till 2021. https://www.interschutz.de/en/
Martin, Ö-1031

Utloggad Lasse S

  • SUF medlem
  • Sr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
SV: Interschutz är enormt som vanligt!
« Svar #3 skrivet: 23:39 - 21/03 2020 »
Då har jag fortfarande hopp!!! Se tidigare inlägg, jag kan se att jag av andra skäl, inte Corona, skulle få svårt att få
ekvationen att gå ihop att få möjlighet att åka i juni. Inget ont som inte har något gott med sig!

Utloggad marbe166

  • SUF medlem
  • Jr. Member
  • *****
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: Interschutz är enormt som vanligt!
« Svar #4 skrivet: 21:32 - 03/05 2021 »
Interschutz uppskjutet ett år till, till 2022. https://www.interschutz.de/en/
Martin, Ö-1031